Pillow: Pojištění podle kilometrů roste

Martin Podávka

Uplynulý rok potvrdil růst zájmu českých řidičů o pojištění s cenou dle ujetých kilometrů. Již třetí rok za sebou se nejrychleji rostoucí pojišťovnou stala Pillow, která Čechy naučila jednou za rok vyfotit tachometr pomocí mobilní aplikace.

Tři roky s legendárním pojištěním

Pillow pojišťovna v roce 2020 způsobila malou revoluci na trhu s pojištěním. Jako první a stále jediné se jí podařilo snížit počet stran pojistných podmínek na pouhých 7 stran a celá pojistná smlouva se vešla na jedinou stranu. „Na rozdíl od jiných pojišťoven jsme zrušili nevýhodné balíčky pojištění a nahradili je volitelnou skládačkou,“ vzpomíná Martin Podávka, produktový guru Pillow pojišťovny a vysvětluje i důvod. „Balíčky často obsahují i nepotřebné části a klienti jsou tak nuceni platit i za nepotřebné části. A to samozřejmě zvyšuje cenu pojištění.“ V oblasti ceny přišla Pillow pojišťovna jako první s přístupem, kdy v pojistné smlouvě je uvedena i cena za jeden kilometr. Pokud klient ujede více či méně než na počátku odhadl, ihned ví, kolik je třeba doplatit nebo kolik mu naopak pojišťovna vrátí zpět.

Raketový růst. Relativně i absolutně

Od uvedení přelomového pojištění se Pillow stala nejrychleji rostoucí neživotní pojišťovnou na trhu. Každé čtvrtletí překonávala v rychlosti růstu své konkurenty a rok 2022 přinesl ještě jedno nové prvenství. Kromě prvního místa v relativním růstu (téměř zdvojnásobení počtu pojištěných vozidel) se Pillow stala i absolutní jedničkou růstu. Během roku 2022 zvýšila počet pojištěných vozidel o 60 060 kusů a předběhla v růstu i mnohem větší pojišťovny.

Pojišťovna Počet vozidel
31. 12. 2022
Absolutní růst

v roce 2022

Procentní růst

v roce 2022

Pillow 126 217 60 060 90,8 %
Česká podnikatelská 1 456 359 42 348 3,0 %
Kooperativa 1 623 889 38 676 2,4 %
Direct 472 255 37 933 8,7 %
Allianz 1 090 280 31 544 3,0 %
ČSOB pojišťovna 758 764 25 468 3,5 %
Pojišťovna VZP 60 015 14 545 32,0 %
Slavia 200 388 12 991 6,9 %
Hasičská vzájemná 71 572 10 536 17,3 %
Leaseplan 193 -22 -10,2 %
Generali Česká 2 197 764 -39 810 -1,8 %
Uniqa 994 878 -40 648 -3,9 %
Celkem 9 052 574 193 621 2,2 %

 

Zdroj: https://ckp.cz/statistiky/pocet-pojistenych-vozidel

Počáteční nedůvěru vystřídal obrovský zájem

Na počátku klienti i poradci přistupovali k pojištění s cenou dle ujetých kilometrů s nedůvěrou. Lákala výrazná úspora peněz, která dosahuje až 40 % oproti obyčejnému povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění. „Obava klientů plynula z povinnosti jednou za rok vyfotit tachometr se stavem kilometrů,“ prozrazuje Marcel Beno, procesní mág Pillow pojišťovny. „Brzy ale zákazníci zjistili, že celý úkon pomocí mobilní aplikace trvá necelou minutu, a to rozhodlo o obchodním úspěchu nového pojištění.“ Výhodou je, že aplikaci si může stáhnout každý i bez sjednaného pojištění a ihned si tak vyzkouší, jak snadné je vyfotit počítadlo kilometrů.

Čím vyšší inflace, tím větší úspora

Čím vyšší je růst inflace, tím větší cenové nůžky se rozevírají mezi běžným pojištěním a pojištěním dle kilometrů pro nízkonájezdová vozidla. Platí jednoduché pravidlo: v okamžiku, kdy s vozidlem jeho majitel najezdí ročně méně než 12 tisíc kilometrů, pojištění dle kilometrů se ve většině případů vyplatí. A výše úspory se v čase bude i nadále zvětšovat. „Majitelé vozidel s průměrným a podprůměrným nájezdem by tak měli zpozornět. Pokud již dnes nevyužívají pojištění s cenou dle kilometrů, pak pravděpodobně zbytečně přeplácejí svou současnou pojistku,“ uzavírá Martin Podávka.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*